Data varuhuset på nätets

Köpvillkor

Personuppgifter
Genom att fylla i dina uppgifter och skapa ett konto samtycker du till att dina personuppgifter lagras och används av ChipUp Business One. Lagringen sker i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund samt för vår marknadsförening. Du kan när som helst ändra dina uppgifter ( inklusive avbeställa katalog och direktutskick ) genom att logga in på vår webbsida med ditt användarnamn och lösenord. Det är viktigt för oss att ni har kontrollerat era uppgifter stämmer rätt innan ni slutför köpet, så att de inte kommer fel. Det gäller även om ni bara registrera er utan att ni köper och väntar till senare tillfälle.....

Beställning - Skjuta på leveransen

En order plockas alltid direkt så vi har ingen möjlighet att ändra den. Beställningen kommer att gå med leveransen samma dag el nästa vardag. Om en beställning görs via telefon eller fått kontakt med oss precis efter en lagd order så har vi möjlighet att ändra den.

Beställningar sker på webbshoppen. För både privata kunder och företagare. Beställare under 18 år skall ha målsmans tillstånd och detta före köp genomförs. Beställningar som utan medgivande göras i annans persons namn och som medför ekonomisk eller annan skada förbehåller vi oss rätten ChipUp Business One att häva köpet och gör en polisanmälan. ChipUp Business One har ingen traditionell Butik, all verksamhet bygger på internetförsäljning. Försäljningen sker via postorder samt direktförsäljning. En postavi skickas hem till dig eller om du valt sms-avisering så skickas ett sms till din mobiltelefon när din vara finns för uthämtning. Det betyder att man inte kan i dagsläget att handla "Över disk" hos oss utan, allt måste förbeställas i vår webbutik. Vi har dock ett utlämningsställe där du har möjlighet att hämta din order själv och på så sätt spara in på fraktkostnaderna. Priser inklusive moms...

( Betalning med swish) - Swish fungerar så här:

1. Ladda ner Swish appen och Mobilt BankID appen till din mobil eller surfplatta.

PayPal

PayPal är känd för att vara en av de säkraste betalningsmetoderna som finns tillgänglig. Vi vill se till att du känner dig säker när du gör din beställning hos oss, och genom att låta dig välja PayPal är ett sätt att göra detta. Genom att välja PayPal och sedan "fortsätta" kommer du att bli ombedd att logga in med ditt konto att slutföra betalningen. Säkert och enkelt!

https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-safety-and-security

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Vi bygger inte upp en dator/skickar den. Endast på betalda varor. Du kan betala med Swish. Vi har Swishnummer: 070-261 26 32 Ordern kan betalas med Swish, använd då ditt order-ID som betalningsreferens. Din order levereras när vi mottagit din betalning.

Ångerrätt - Outlöst paket

Om du som kund inte löser ut ditt paket från posten kommer ChipUp Business One debitera dig kostnaden för frakten fram & tillbaka. Därutöver tillkommer en kostnad på 150 kr + moms för vår administrativa kostnader.

Du har alltid 14 dagars lagstadgad ångerrätt av ditt köp men ChipUp Business One erbjuder dig ytterligare 16 dagar för din trygghet. Detta innebär att du har totalt 30 dagars ångerrätt på alla våra varor och kan alltså returnera varan inom 30 dagar från det att varan levererats och få tillbaka beloppet du betalt. Varan skall vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd och originalkartongen får inte vara skadad. Varan skall skickas i retur och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. I övrigt läs mer under "Retur". Vid utnyttjande av ångerrätten, vänligen kontakta vår kundservice: info@chipup-business-one.se

Villkor för prisgaranti

  • Det ska vara en svensk webbutik med svenskt, lager placerat i Sverige.
  • Prisgarantin gäller endast för varor som omfattas av svenska regler för moms, tull och konsumentskydd.
  • Konkurrentens vara ska omfattas av svenska regler för garanti och konsumentskydd.
  • Produkten ska vara i nyskick och finnas på lager för omgående leverans.
  • Det är inte möjligt att kombinera rabatter med prisgarantin.
  • Priset på produkten ska följa de rekommenderade priserna på produkten dvs prisgarantin gäller inte vid fel rekomendationspris från tillverkare eller leverantör.
  • Prisgarantin gäller inte vid kampanjer som t.ex först till kvarn erbjudanden, Öppningserbjudanden eller begränsatantal.
  • Dokumentation måste vara i form av länk till produkten.

Glasgaranti

Kontakta vår kundtjänst via e-post
Uppvisa ordernummer/kvitto för beställningen
Skicka tillbaka servisglaset i sin originalförpackning


Frakt
Alla produkter som visas i webbutiken finns för leverans, förutom limiterat & unikt där leveranstiden är 2-5 dagar. Vid eventuell försening kontaktas du av vår kundtjänst och har då som konsument rätt att häva köpet utan kostnad om så önskas. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen är gjord, oftast omgående, senast inom 30 dagar.

Skickas ordrar med DHL, Post Nord Schenker DB ett utlämningsställe nära dig. OBS! Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 kalenderdagar. Vi har inte möjlighet att leverera till boxadresser.


Ändring av Schenker-utlämningsställe "Service Point" Vid ändring av utlämningsställe efter att beställningen skickats debiteras en avgift på 150kr.

Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar inom EU och 2-8 arbetsdagar till övriga delar av världen från det att en godkänd beställning mottagits.
Har inte beställningen levererats på avtalad tid har kunden rätt att häva köpet. Vid hävt köp kommer kunden att återfå pengarna inom 7 dagar från det att beställningen är tillbaka hos ChipUp Business One.
30 dagars öppet köp
Du har alltid 30 dagars öppet köp på alla våra varor. Du kan alltså returnera varan inom 30 dagar från det att varan levererats och få tillbaka beloppet du betalt. Varan skall vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Varan skall skickas i retur i sin originalförpackning och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick.

Retur
Vid retur måste du kontakta vår kundservice via e-post: info@artglassvista.com för att få en returfraktsedel. Varan skall skickas i retur i originalförpackningen. Det är ditt ansvar som kund att varan kommer till oss i oskadat skick, se därför till att varan emballeras väl. Det är kunden som står för returfrakten. Vi kan ombesörja returfrakten på ett tryggt sätt till ett fast pris av 99 kr inom Sverige oavsett hur många varor du returnerar vid ett och samma tillfälle.

Returen är inte godkänd förrän vi får tillbaka och kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Varor som kommer i retur utan giltigt returnummer returneras till kunden och frakt debiteras. Kunden står för returfrakt. Vi kan ombesörja returfrakten med Schenker på ett tryggt sätt till ett fast pris av 99 kr inom Sverige.

Återbetalning sker på samma sätt som betalningen är gjord, senast inom 14 dagar.
Om du skickar tillbaka själv
Returadressen är: ChipUp Business One,
Dammfrivägen 58 A 217 63 Malmö Sverige
Vi har inte möjlighet att hämta returer hos ombud, returen måste ska skickas direkt till oss! Garanti
Naturligtvis har du garanti på alla produkter köpta av oss. Garantin gäller i 1 år från det datum då varan levererats.
Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt under 3 år. För övrigt gäller svensk konsumentlag, se www.konsumentverket.se

Fel vid leverans

Skulle någonting ha blivit fel i er leverans, fel eller skada på en vara, fel vara eller fel antal varor kontaktar du vår kundservice på 070-401 21 32 eller info@chipup-business-one.se Felet skall anmälas inom skälig tid efter det att varan mottagits. ChipUp Business One står för alla kostnader inklusive transport vid en godkänd reklamation. ChipUp Business One förbinder sig att alltid följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer.

Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell hanteringskostnad. Vår auktoriserade personal kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått kunden. Kunden står för fraktkostnader om kunden åberopar garanti (Utfrakt 69kr, Returfrakt 99kr).

Vid godkänd reklamation återbetalas eventuella kostnader på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras.

Momsfritt för företag inom EU
Företag som är momsregistrerade i ett EU land annat än Sverige och som kan uppge ett giltigt EU-momsnummer debiteras inte svensk moms 25%. Priserna på webbplatsen visas med moms, momsen dras av i kassan efter det att du loggat in eller nyregistrerat dig. Vi levererar endast till den adress där företaget finns registrerat. För att kontrollera om ett momsnummer är giltigt kan du använda länken nedan.
https://commission.europa.eu/index_sv

Reklamation / fel vid leverans
Skulle någonting ha blivit fel i er leverans, fel eller skada på en vara, fel vara eller fel antal varor kontaktar du vår kundservice på e-post: support@chipup-business-one.se
Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se Transportskador
Synliga skador på godset skall anmälas till vår kundtjänst på e-post:
support@chipup-business-one.se inom 5 dagar efter leverans.

Alla fel skall anmälas till vår kundtjänst på e-post: support@chipup-business-one.se
Ej utlösta paket
Beställda men ej utlösta beställningar debiteras med full frakt och returfrakt samt 395 SEK inklusive moms för hanteringskostnader.
Specialbeställningar
Vi kan hjälpa dig med gravyr och specialbeställningar i form av specialprodukter. Utformade efter dina önskemål. Vid specialbeställningar kräver vi ett godkännande av skiss på slutprodukten samt förskottsbetalning.

Öppet köp gäller inte för specialbeställningar!

Specialbeställda varor debiteras fulla värdet samt frakt och returfrakt.
Personuppgiftslagen
När du beställer av oss ger du oss samtidigt din tillåtelse att spara ditt namn, adress och telefonnummer tillsammans med uppgifter om vad du handlat i vår databas. Vi behandlar självfallet dina uppgifter som personhandlingar med särskild hänsyn och delar dem inte till någon annan.

Kreditkort/Betalkort

Betalning med VISA eller Mastercard utfärdade av svensk bank. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Pengarna reserveras på ditt konto när du lägger ordern och dras från kontot vid

leveranstillfället.

Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina uppgifter.

kortuppgifter.

Köparen har ansvaret för att leverans- och faktureringsuppgifter meddelas ChipUp-Business-One.se vid förändringar. Vid frågor om leverans av din order kontakta kund Support. Av säkerhetsskäl är inte bara orderformuläret, utan hela webbplatsen insynsskyddad. Det innebär att all kommunikation som sker mellan dig och www.chipup-business-one.se är krypterad, inklusive de uppgifter som skickas när du lägger dig beställning, så att de är oläsbara för utomstående.

Nedladdning - Kopiering

Nedladdning eller kopiering av bild- och/eller textmaterial är inte tillåtet.

Spåra paket med Posten

Spåra paket med Schenker

Spåra paket med DHL